Alla inlägg den 13 februari 2023

Av mickisbokrum - 13 februari 2023 00:44

 

Hon hade inte trott det om Edvin. Att han efter dåden på sönerna även skulle röja henne ur vägen. Anklaga henne för att under psykos ha dödat deras barn. Se till att hon blev felaktigt inspärrad för tvångsvård på en psykiatrisk inrättning där hennes ord betvivlades mer än hans. Samtidigt förstod hon. Är man tillräckligt trängd har man inget att förlora. Inifrån sjukhusets slutna avdelning börjar kampen för att bli trodd och få återvända till livet utanför de låsta portarna. I den dramatiska jakten på upprättelse får hon hjälp från oväntat håll.



(Kopierat från Adlibris)


Mitt omdöme:

Detta är en mycket stark och berörande bok. Man kan verkligen känna med huvudkaraktären. Under läsandets gång så slits man mellan hopp och förtvivlan. Det är en del vändningar i boken. Jag blev både arg och ledsen när jag läste den. Mitt hjärta värkte för karaktärerna. De är väldigt bra beskrivna. Ibland tror jag att det är huvudkaraktären som har skrivit boken. Så bra skrivet är den. Boken är mycket bra och spännande. De korta kapitlen höjer spänningen. Jag kunde inte sluta läsa den. Jag ville inte sluta läsa. Slutet fick mig att tappa andan helt. Det är så spännande. Jag satt på helspänn under hela läsningen. Undrade hela tiden vad som skulle hända. Att detta är en debutroman märks inte ett dugg. Språket är rappt. Dialogen ganska vass emellanåt. Det känns som man åker bergochdalbana under hela läsningen. Jag tycker att boken är ett mästerverk. Mycket bra skrivet för att vara en debutroman. Jag tycker mycket om denna bok. Den får en stark 5 i betyg. Missa inte denna bok! Rekommenderar varmt boken Patient 43. Nu vill jag läsa fler böcker av Kia Hedman. 


Betyg:5/5


Ett stort tack till författaren för recension exemplar!

Presentation

Välkomna till min bokblogg. Jag älskar allt som har med böcker att göra. Läser massor. Speciellt deckare och thrillers. I min blogg kommer jag att skriva om böcker jag läst. Jag hoppas ni ska trivas. Jag tar gärna emot tips på böcker som jag kan läsa. Hör

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2023
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards